måndag 29 juni 2009

Nytt jobb utan personalansvar sökes!


En arbetsdag där elaka mail, svordomar i telefon och många som kommer och vill begära ledighet efter att ha skrivit på sitt anställningsbevis. Visst vädret är vackert, hembygdsdagare och Åsele marknad hägrar, för att inte tala om Storsjö yran. Men har man valt att jobba så har man. Vi har inte fickorna fulla med timvikarier som kan ställa upp med kort varsel.
Jag tänker på helgen i stugan där en läckande soyaflaska sölade ner hyllor, bänk mm. Ännu värre var det när kylskåpsdörren lossnade, vilket medför att jag alldeles strax blir fem och ett halvtusen kronor fattigare. Till sist när jag kom in i stugan där båda köksdörrarna var öppna och där sitter Ratatask med en stulen tekaka som jag bakat några timmar tidigare. Bifogar en bild på en fjolårets Ratatask som jag inte vet om det är samma som den här tjuven.

2 kommentarer:

  1. Attans vad det har hänt tokgrejer i helgen då! Om ratatask verkade lite smått van vid mänskor så var det nog densamma som förra sommaren. Kan det i så fall innebära att det är den tjejen vars ena unge råkade ramla ner på mig där jag låg och solade för några år sedan? Eller är det kanske en av ungarna? Hmm... Hur gammal blir egentligen en ekorre?

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, ge samtliga en liten redovisning på arbetstidlagen och om allt möjligt som ledighetsansökningar och sånt... Jag tror du är en hejjare på att säga åt folk vad som är rätt å fel ! Men en thekaka kunde du väl bju på, bakade du inte fler ?

    Kram !!!!

    SvaraRadera