onsdag 10 juni 2009

I en skapande röra!


Jo nog undrar jag själv hur jag är funtad som är så beroende av att skapa. Nu har jag kommit igång med gardinväven " En solitär bland dubbelvävar". Väven fungerar så att jag glesa fickor som jag sedan stoppar i små färgglada lappar som jag vävt i slutet på andra vävar. Nu klipps det rundlar, fyrkanter, romber och annat som ska sicksackas innan dom stoppas in i fickorna i väven sedan är det bara trampa till så fickorna återsluts och börja väva nya glesa fickor tills de 25 metrarna på varpbommen förvandlats till gardiner.
Jag ska erkänna att jag har flera års planer om vad som skall vävas i mina vävstolar som är utplacerade här och var.
I går kändes det lite stressigt att hinna färdigt innan jag slutar. Idag ringde chefen och ville att jag skulle jobba till den sista oktober då Jenny vill vara föräldraledig längre än beräknat. Och när man ändå är igång är det väl lika bra att fortsätta lite till. Jobbet är krävande men jätteroligt.

Godnatt alla ni , och se vilken härlig skapande röra jag lever i i mitt lilla veckopendlarkyffe.

1 kommentar:

  1. Jag har det här med ibland. Symaskin och trådar och textiler och allt annat nödvändigt, som tar upp hela bordet. Man kan undra om det verkligen inte går att ha det lite prydligare trots allt skapande...

    SvaraRadera