fredag 8 oktober 2010

Äntligen hemmavid efter 8 1/2 timmars resa!


Det har varit en lång och jobbig resa hem idag. Jag rusade från jobbet och har dåligt samvete för att jag bad vår duktiga kanslist sms:a tidena till en personalgrupp innan jag for. Gårdagens pärs med att skaffa personal löste sig idag tack vare sig 2 underbara damer tog på sig en del pass och en annan superperson som är föräldraledig och lovade att jobba ett kvällspass på onsdag nästa vecka.
Det strulade till sig då en ung dam som skulle komma för en anställningsintervju tidigare, inte kom förren min sista halvtimme på jobbet. Tack duktiga kanslist för den du är.
Vid lunchtid blev det bussresa mellan Vilhelmina och Åsele. En och en halvtimmas väntan då en halv okryddad pizza inmunderades. Vidare färd med buss mellan Åsele och Lycksele med en halv timmas väntan innan nästa avfärd. Sedan en ny busstur mellan Lycksele och Umeå med en timmes väntan för nästa avfärd, då med tåg till Örnsköldsvik.
Vid ankomst till Örnskölsviks norra så väntade en taxi som förde mig till makens jobb där en vakt kom ut med bilnyckeln så jag kunde köra Volvon hem. Jag trodde i min enfald att jag skulle hinna lämna tillbaka böckerna till studentbibloteket. Men ack nej, det var stängt och nu stiger bötesbeloppet. Sedan en gräslig bilfärd hem, svart blöt asfalt på en E4 under ombyggning.
Som norrlänning ska man inte åka kommunalt om man vill komma hem i tid. 8 1/2 timme, så lång tid tar det mellan Vilhelmina och västansjö, Bjästa. 25 mil om man kör bil, och på den tiden tar man sig med snabbaste kommunikationen till en annan världsdel.
Nu är jag äntligen hemma, och tillfälliga franska maken, som inte ville att hans bloggmadam skulle frysa hade satt på elen . Innertemperaturen visade på + 23,2 när jag kom hem. Nu är elen avslagen och temperaturen sjunker så sakta. Tidningarna är lästa och till middag blev det vin och bananer.
Nu går och en mätt och restrött bloggmadamen trappa upp till sängen säger godnatt.
Imorgon ska det bli målning för hela slanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar