söndag 10 oktober 2010

Redo för avfärd!

Japp nu är det dags att ratta volvon de 25 milen till min tillfälliga arbetsort. Det är färdigmålat, storkoken är infrysta, blommorna vattnade, sopkorgen tömd och det som återstår är att låsa och fara.
Jag har ett underbart roligt jobb, supertrevliga jobbarkompisar och bor bra på, men o vad jag vill stanna kvar hemma och göra allt som jag ligger efter med. Jag längtar till den söndag då vi kan äta en söndagsmiddag med ett gott vin i salen. Sedan kaffe och en god likör i roccokomöbeln och höra spraket från kakelugnen. Jag vill ha min familj med och blommor på bordet.
Om 3 månader blir det förhoppningsvis möjligt och då är vi på det nya året. Nu ska jag återgå till verkligheten och erkänna att jag haft en oerhört tur att få ett så bra jobb i den här åldern, och det är bara att trampa gasen i botten och dra iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar