onsdag 6 oktober 2010

Pyttekök!


Jag läser min yngsta dotters blogg, Hanna som är länkad till min. Där pratar hon om sitt pyttekök, och då funderar jag på våra likadana pyttekök.
Skillnaden är hon har sitt pyttekök i sin permanenta hem. Jag bor ju bara här tillfälligt och kan då tänka mig en tillfälligt låg standard.
Fördelen med denna lägenhet är att här finns en riktig spis och kyl och frys, vilket inte fanns i min första lägenhet som jag hade här, bara en kokplatta och högljudd kyl. Fast inte har jag lagat mat många gånger här inte.
Nej det blir storkok på helgerna och jag äter fisk hela den här veckan medan maken äter köttfärssås och makaroner under samma tid. Men vi ska inte klaga. Vi äter oss mätta varje dag och slipper frysa i vårt tillfälliga eller permanenta hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar