måndag 29 november 2010

Dagens utmaning. Presentera mig själv!

Dag 1 presentera mig själv

  • Döpt till Barbro som många andra tanter i min ålder
  • Nöddöpt på grund av för tidig födsel
  • Synopererad
  • Tandreglerad
  • Benskör
  • Överviktig
  • Förälskad i min lagvigde
  • Laglydig
  • Nummer två i en syskonskara av fyra, därav namnet mellansystern
  • Gift, frånskild och gift igen
  • Mor till fyra vuxna barn
  • Livsnjutare då jag älskar god mat, goda drycker och trevligt sällskap, därav övervikten
  • Social, tycker om att umgås med trevliga människor
  • Släktkär, då jag älskar hela min familj, mina syskon, svågrar och syskonbarn med fler
  • Tjurig, har jag förutsatt mig göra något så gör jag det klart även om jag ibland ångrar mig det jag börjat på som exempelvis vissa universitetskurser.
  • Lite manodeppresiv, d.v.s. det finns inget mellan himmel och helvete
  • Manisk hittar jag något som jag tycker om så blir det fler av antalet ex vävstolar
  • kreativ, gillar att skapa det jag själv vill ha
  • Hamster, mår gott när frysbox, potatiskällare och vedbod är välfylld
  • Obotlig tids och utrymmesoptimist
  • Morgon och kvällstrött
  • Lat, går inte på vattengympa denna höst
  • Bortskämd, får fika på säng varje helgmorgon
  • Ekonomisk, på gränsen till snål, då inget får förfaras
  • Dålig karaktär, tar jag en pralin så blir det tio till
  • Tycker om superordning som jag tyvärr inte själv lyckas uppnå
  • Kontrollmänniska, mår dåligt när jag inte vet vad som finns längs ner i frysboxarna
  • Paragrafryttare
  • Nyfiken då jag vill lära mig mer
  • Svamptokig då jag gillar att plocka, tillaga och äta svamp
  • Vimsig och har inte alltid kontroll på mig själv
  • lite synsk då jag hittar borttappade telefoner och nycklar
  • Enkel, bor hellre på vandrarhem är lyxhotell och köper gärna begagnat

Jag är trots allt nöjd med mig själv och mina förehavande tycker att jag har inget och skämmas för och inget att skryta över och känns så där ganska normal.

1 kommentar:

  1. Släktskapet känns igen helt klart!
    Jag kan pricka av .... manisk (skriva-ta bilder), överviktig (kan inte ta en Ahlgrens bil ... det blir hela påsen ...) ..., aningen manodepressiv (inget mittemellan), absolut kontrollbehov (kollar ryggsäcken hundra gånger .., är passet med ..? och ressällskapet gapskrattar varje gång ...), ja, det är mycket här som jag tror är genetiskt ,-)

    kram på dig!

    SvaraRadera