onsdag 17 november 2010

Trasmattan som ger mersmak!


Ikväll blev den färdigvävd och nerklippt. Drygt två meter lång och inte så bred blev den, och faktisk ser den bättre ut på golvet är i vävstolen. Utan att skryta så blev den bättre än jag trodde.
Nu så får jag en ofantlig längtan att väva mattor i olika valörer och känner att kanske blir det en vår utan studier där jag kan ägna hela min egna tid åt att väva. Jag har ju så många idéer för mina vävstolar och att väva ger en oerhörd avkoppling och som kreativ bloggmadam, mår jag så gott av att skapa.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag fick av en händelse syn på din blogg och kände mig besläktad med dig, detta trots att jag bara har tre vävstolar, varav den ena ligger på loftet i garaget. Jag har bara vävt i drygt sex år, men är helt uppslukad av den fantastiska värld som öppnar sig när man fördjupar sig i vävningen.
    Jag har också en blogg, tuskaft.wordpress,com Välkommen att besöka den om du har tid och lust.
    Hälsningar
    Ann-Christin Lindström Larsson

    SvaraRadera