lördag 13 november 2010

Färdigfållade!


Äntligen klart. Nu är handukarna färdigfållade med hankar av brickvävda band med pussande fiskar på, som jag tycker passar bra i våtutrymmen.
Temperaturen har stigit här i höststugan och snart är det dags för räkor och vitt vin till middag.
Det är praktiskt att ta med sig arbete som måste göras på en plats där inget annat pressar på. Det är jätteroligt att väva men tråkigt att sy.
Nu är det gjort och i morgon ska jag varpa till brickbandet som ska bli hankar till fjällhandukarna som förhoppningsvis ska bli färdigvävda nästa helg när vi är i fjällparadiset.
De mellanstora handukarna blev 14 till antalet och skall användas av oss och våra gästande bastubadare i fjällparadiset.

2 kommentarer:

  1. Åh va mysigt med en sprakande eld! Ser så inbjudande ut... =) Länge sedan jag var där nu, känner jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är så himla imponerad av din till synes outtröttliga energi, Barbro!

    Helt otroligt.

    SvaraRadera