måndag 8 november 2010

En vild matta!


Den ser vild ut och visst ska du klippa till den lite jämnare, var kommentaren jag fick på vävstugan ikväll. Vild och vacker tycker jag själv, så inte har jag några planer att frisera till den inte.
Nu ska alla linrester tas tillvara och knytas in i min vilda linnerya. Det tar jättlång tid att knyta och väva, men klar ska den bli och jag skall gå dit och knyta och väva mest varje kväll tills den blir färdig. och blir det kris så kanske jag tar en semesterdag om det blir lite lugnare på jobbet och spenderar en dag i vävstolen.
Blir det så att maken jobbar utomlands över en helg så tror jag att jag stannar här på jobborten och ägnar mig åt min linnerya.
Den här lilla snutten har jag suttit med i två kvällar, så tid lär det ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar