söndag 7 november 2010

Jobbort!

Japp nu är man åter på plats i min lilla veckopendlarlägenhet efter att ha rattat Volvon de 25 milen från hemmet. Men fy vilket väglag, I Västernorrland verkar plogbilarna vara insnöade och i Västerbotten så verkar det vara total avsaknad av sandbilar för att minska det isiga väglaget.
Jag tackar vår herre och maken för fyrhjulsdriften. Jag tycker själv att jag är en ganska dålig chaufför då jag kör bil alltför sällan, och då känns det bra att köra en bra bil. Maken, den stackarn får köra 745:an. Men då han är hemma endast en dag nästa vecka så är det nog inte så synd om honom.
God natt alla nära och kära önskar en trött bloggmadam.

2 kommentarer:

  1. Hade ni snö uppe hos dig? Här i residensstaden är det fortfarande barmark.

    SvaraRadera
  2. Hej jo nog har vi snö alltid och kallt som attan är det. Fördelen med kylan är att väglaget blir strävare och bättre.

    SvaraRadera