måndag 22 november 2010

Från den ena vävstolen till den andra!


Efter en knäckande dag på jobbet är det så otroligt skönt att koncentrera sig på nåt skapande med händerna. I kväll så har jag knutit och vävt ytterligare på min vilda linnerya, och faktiskt så har jag vävt hälften av mattan som skall bli 1,5 meter för att passa mellan de röda sofforna.
Väl tillbaka i min veckopendlarlägenhet så blir det att sitta i soffan och väva brickband i bandvävstolen framför TV:n. Jag hoppas hinna väva banden klart så jag kan färdigställa handukarna som jag klippte ner från fjällvävstolen och göra färdiga till helgen när jag är hemma.
I min iver att få dom färdiga så väver jag varje morgon, ibland lunchrast och på kvällen, och faktiskt så tycker jag det är skönt med att börja dagen med att väva innan jag går till jobbet och även att sluta dagen med vävning innan jag kryper till sängs.
Kan man väva så behöver man aldrig ha tråkigt, tycker jag som vävande bloggmadam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar