torsdag 16 december 2010

Dag 9. Min tro!


Ja, jag är troende och har blivit bönhörd flera gånger. När ens barn fått två dödsdomar så vill jag mena att jag blivit bönhörd som fortfarande har honom kvar i livet. Samtidigt så är jag tacksam att jag inte blev bönhörd den februarinatt för snart 20 år sedan då jag bad till vår herre att sonen skulle få somna in för att slippa sina plågor. Jag har bett när mina övriga barn har haft det svårt och jag tror faktiskt att det hjälpt.
Sedan så är jag nog ingen hängiven kyrkobesökare men går gärna i kyrkan vid juletid för att få sjunga och tycker att kyrkan är bra för dop, konfirmationer, giftermål och begravningar. Jag vill absolut inte gå ur svenska kyrkan utan tycker att kyrkan är en härlig tillgång för mänskligheten.
Det är i den här vackra träkyrkan i den lilla fjällbyn som jag har min andliga hemvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar