onsdag 8 december 2010

Det finns hopp!


Idag har jag spenderat många timmar i vävstugan och det finns gott hopp om att jag hinner väva munkabältsgardinerna färdiga i morgonkväll, då jag nu vävt en bit på den fjärde och sista gardinlängden. Jag klippte ner väven i tron att jag vävt fel på den första längden, men hade fel då jag vävt rätt enligt inslagsordningen.
Efter några intensiva dagar på jobbet så hade vi idag ganska lugnt och jag hann faktiskt ikapp en del och tog ut lite flex för att väva. Jul-ledigheterna är fixade då vi nu har vikarer så det räcker. Det känns faktisk mycket bra att redan nu ha ordnat det mesta i god tid innan julen. Visst finns det risk för även sjukfrånvaro bland vikarier, men även där ser det ut som det finns folk som vill jobba under julen som kan lösa den eventuella frånvaro som kommer.

Min vilda rya är nedklippt och ska fraktas hem för att fållas på maskinen. Jag berättade att jag skulle ta med den på bussen på fredag när en av vävdamerna erbjöd mig åka med dom ner till kusten. Dom åker vid lunchtid för att på eftermiddagen äta julbord på Ulvön, och jag får se hur fredagen tar sig ut om det går att ta ut flex eller inte.
Jag hoppas innerligt att jag hinner sätta upp gardinerna i helgen då det inte finns särskilt mycket tid att göra det dagen innan julafton, som blir nästa gång jag åker hem. Som obotlig tidsoptimist så planerar jag för mer dygnets 24 timmar. Men går det, så går det vägen, och det är ingen världskatastrof om mina tidsplaner spricker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar