måndag 29 augusti 2011

Äntligen klart!

Äntligen är mjölkskåpet färdigmålat och jag väntar med spänning hur det ser ut i dagsljus. Det tog sin tid, men då har jag målat skåpet både utanpå, inuti och på baksidan. Ljusblått blev det och jag tror att det gula underlaget blev bra då slutvarvet blev lite dovare. Penslarna är tvättade och målarkläderna är i tvättmaskinen, så nu lär det dröja ett tag innan jag målar nåt igen. Jag var på vävstugan ikväll och så trevligt att träffa alla igen. Jag tror nästan att jag åker dit imorgon på min första arbetslösa dag och fortsätter med duken i fattigmansdräll, för det är ju så roligt att väva.

Inatt lämnar herr make Afghanistan och lovade att sms:a mig när dom mellanlandar i Turkiet. Med sig hem har han min lilla bloggkamera och även laddningskabeln till storkameran. Först då kan jag visa skåpet på bild och har antagligen ett uppdämt behov av att fotografera.

Godnatt alla önskar bloggmadamen som förhoppningsvis slipper sova ensam längre, när herr make återvänder till hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar