fredag 26 augusti 2011

Den här har jag glömt!

Jo hoppsan, inte tänkte jag på att vi hade en stationär dator här i sommarparadiset. Jag sitter här uppe på loftet i härbret och slår in pinkgult lintow i handuksväven i sålldräll. Både radion och TV:n är tyst och jag riktigt njuter av tystnaden, Jag tänker på att inte är det många gånger som jag är här ensam och tänker tillbaka på alla roliga sommrar vi haft här när barnen växte upp.

Det ska bli en tidig kväll då det enligt väderprognosen ska bli en fin dag i morgon. Målning , vedklyvning, gräsklippning och eventuellt rensa hängränner står på agendan.

Tidsoptimist som jag är så är jag redan medveten om att mina målsättning inte kommer att hålla. Men som snart arbetslös så kan jag vara här under fina höstdagar och pota på. Det är inget som jag ser fram mot då jag mycket hellre skulle vilja jobba med det trevliga jobb jag just nu har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar