tisdag 30 augusti 2011

Första dagen som arbetslös!

Som vanligt så vaknade jag tidigt trots att jag målade mjölkskåpet till klockan 23:00 igår kväll. Jag har varit upp i garaget och tagit mig en titt och det ser faktiskt ut som ett gammalt slitet mjölkskåp som jag tänkt mig.

Iväg till doktorn för mina onda hälar och som snabbt diagnostiserades som "Hälsporre". Sedan iväg till till vävstugan där jag vävde duken färdigt, hem och åt en smalmat, pulver som ska mixas med vatten och ersätta ett mål mat.(jag är för tung). Efter lunchen iväg till arbetsförmedlingen för att anmäla mig arbetslös, vilket tog jättelång tid och det planerade biblioteksbesöket får vänta till torsdag då jag ska in till tandläkaren. Handlade på vägen hem, hängde tvätt, stöpte en deg, bakade bröd som nu är i ugnen. I nederugnen har jag en romaregryta med kycklingen i. Salladen står på bordet, riset ska värmas och det goda vita vinet står på kylning.

Maken lär ha landat efter att ha sms:a mig från Afghanistan, Turkiet och Finland. När han kom till Arlanda så ringde han och bör vara hemma är vid 19:30 tiden, och det kommer att kännas fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar