fredag 12 augusti 2011

Morgon-chock!

Som vanligt så vaknar jag jättetidigt på denna arbetslediga dag. Efter att ha legat och vridit mig i en timme gav jag upp, klev upp och gick ut och hämtade tidningen. Chocken kom omedelbart då jag öppnade vår ortstidning.

Maken är som tidigare nämnts i Afghanistan och jobbar och nu har företaget han jobbar på fått ett banbrytande avtal, då dom ska sköta underhållet på försvarets bandvagnar i Afghanistan.

Jag ser hur min gräsänkeperiod förlängs och undrar varför det blivit så här. I några år har jag jobbat på annan ort, och nu när jag äntligen får vara hemmavid så åker maken på utlandsjobb. Jag vill inte klaga, för inte missunnar jag honom detta jobb, då jag själv gärna skulle ta chansen om jag fick. Pengar blir det också som vi kan täcka vissa hål med. Men jag saknar honom så, min älskade lagvigde hälft som förgyller mitt liv med sin närvaro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar