söndag 21 augusti 2011

Jag vill ha sol!

Jag vill ha sol så jag kan plocka av vinbärsbuskarna som inte blev gjort igår. Istället så målade jag andra varvet på mjölkskåpet, var på lunch hos dottern i grannbyn, var till kyrkan och såg på bröllop och resten av dagen hade jag middag  för min trevliga granne och en annan trevlig dam. Jättetrevligt då vi gick igenom min vävning och tittade på önskevävar i mina vävböcker.

Klockan 23:00 kom jag i säng och kunde konstatera att ännu en dag var för kort och jag inte hann med allt roligt jag tänkt mig. Just därför vill jag som bloggande tidsoptimist ha fint väder så jag kan fortsätta ute.med bärplockning och änglabyrån.

2 kommentarer:

  1. Eftersom det är internationella festen idag så lär det vara fint väder. Det är nån sorts överenskommelse mellan 5 i 12 och "han-som-har-hann-ôm'et"

    SvaraRadera
  2. Det blev fint väder så det blev avlutning av änglabyrån, svamptur och avplockning av vinbärsbuskar, och jag hoppas att vädret blir bra även i morgoneftermiddag så jag blir färdig med vinbärsbuskarna

    SvaraRadera