söndag 14 augusti 2011

Vitt och fint!

Det har varit en riktig jobbarhelg på ön i helgen. Igår blev nya boden färdigmålad utvändigt. Det mesta av veden  är kluven och packad i säckar och idag blev boden målad invändigt. Ett varv till måste det bli för att täcka helt. Jag funderar på att åka ut nästa lördag, men tvekar lite då maken jobbar borta, Äldsta dottern ska  på bröllop och den yngre dottern kommer inte på den sedvanliga stugsistan, då vi tänder marschaller på stranden. Ensam vill jag inte åka ut då det kan vara svårt att lägga till båten vid bryggan om det blåser sydlig vind som i fredags.

I eftermiddag var vi och städade bland yngsta dotterns grejer i huset i stan. Dottern med familj kom på middag och sedan åkte vi och hämtade mjölkskåpet som snickaren fixat till. Jag riktig längtar tills jag kan börja måla det. Jag får se hur det blir, då ädsta dottern vill att vi ska åka till Sörsidan och kolla efter svamp på tisdagkväll

Det blir en kort arbetsvecka då jag bara ska jobba måndag och tisdag. På onsdag ska jag och yngsta  dottern  åka till Tallin för att fira hennes 30-årsdag och det ska bli jätteroligt att promenera i gamla stan och kanske efter strandpromenaden i den lilla fina hansastad Tallin är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar