torsdag 31 januari 2013

En återhämtningsdag!

Jag börjar repa mig från den hemska magsjuka som har förlamat mig de senaste dagarna. Tog min dagliga promenad på bandet nu på morgonen och det var tungt. Aldrig har en sträcka på 4 km och en halvtimmes promenad varit så lång. Men tillfrisknaden börjar komma då jag har svårt att låta bli att väva på gallergardinerna i min gamla Öxabäck nr 513 när jag tvättar, då både tvättmaskin och mangel tillfälligtvis hamnat i samma rum som vävstolen.
Den är gammal men helt gudomlig att väva i, och numret 513 visar att den tillverkades på ett tidigt stadium.
Jag borde samtidigt sitta i min köksvävstol, även den en Öxabäck men av betydligt senare tillverkning. Det skulle vara roligt att ha tyget till förlåtssängarna färdigt till påsk.
Påsken är för mig detsamma som julen är för andra. Den tiden är jätterolig då vi åker snöskoter mellan fjälldalarna och våldgästar varandra. Jag har alla mina syskon nära mig den tiden och det är ju helt underbart att umgås med hela min stora härliga släkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar