lördag 5 januari 2013

Trettondagsafton....

Idag så fyller mitt yngsta barnbarn 8 år och vi har varit i grannbyn hos dottern med familj och ätit tårta för att fira lilleman. Sedan  en loppisrunda där jag hittade skruvar till beslagen som ska sitta på klaffbyrån som jag målade i höstas. En hylla som jag behöver för att förvara en massa vävböcker i inköptes för 50:-
Den är långt ifrån färdig då den jag behöver 2 hyllor till och en sockel. sedan ska den spacklas och målas vit innan jag packar in de böcker som ligger utspridda. Skåpet ska få sin plats i vävrummet på övervåningen där resten av vävböckerna finns och jag är glad över att göra något användbart av något som inte kostar så mycket.

Sedan ringde vår trevlige granne änkefru Persson och bjöd på middag. På middagen fanns även våra nya grannar i byn som delar våra intressen, han elektronik som maken och hon som väver liksom mig. Det var Jättegod mat och supertrevligt sällskap och jag är lycklig som bor i en by med så goda grannar

2 kommentarer:

  1. ja jag blir riktigt avundssjuk,
    lyllos dej ;)
    hälsar Monika

    SvaraRadera
  2. Lycka till med hyllan. Den kommer säkert att fyllas en hel del bnr hyllorna kommer på plats. MalinSj

    SvaraRadera