måndag 7 januari 2013

Idag......

Idag, måndag tycker jag inte så bra om, särskilt då jag haft roligt med nära och kära. Jag går här i min ofrivilliga arbetslöshet mellan två olika vävstolar, och försöker sitta mest i min Glimåkra Aktiv där jag slår in ett vackert hemspunnet lin i väven som ska bli kökshanddukar.
Väven har suttit uppe länge och det ska bli härligt när den är färdigvävd. Jag har en god lust att väva något med 8 skaft och det kan jag göra i mina 2 Öxabäcksvävstolar som är igång och den Glimåkra som jag väver kökshanddukarna i.


3 kommentarer:

  1. Av erfarenhet vet jag att när man inte har ett jobb att känna sig behövd i, så kan man avundas dessa som våndas att gå till jobbet en måndag efter två veckors ledighet. Så därför kan jag ana att det är rätt trist en dag som denna.

    Men kanske kan du hitta lite tröst i allt det vackra du väver? Dessa diagonalrutor... Wow, så vackra!

    Hälsar Irene på torasvavstol.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Det blir vackra handdukar du väver. Föreslår att du även väver hanken till handdukarna. Det är väldigt roligt att ta upp samma färger i bandet. Lycka till //MalinSj

    SvaraRadera
  3. Banden är redan klara och vävda som "pussande fiskar" i brickbandsteknik i rött och grönt. och kommer så småningom på bloggen

    Ha en bra dag

    SvaraRadera