torsdag 24 januari 2013

En städ och matlagningsdag....

Övervåningen är städad och klar. Mina gardiner som jag vävde för några år sedan har äntligen kommit till sin tilltänkta plats i sovrummet. Vi har varit och handlat och på vägen hem tog vi en kaffestund hos dottern i grannbyn. Dom har varit på semester i värmen och visade bilder från sin resa, och i kväll har vi lagat lite mat som chokladrutor,
gjort en rostbiff,
lagat 2 stycken stekpannstora rotfruktrakor,
och Ingerasmeten  som ska bli etiopiska surdegspankakor står på jäsning,
Köttgrytan till de etiopiska surdegspankarna är nästan klar och skall ut på altanen för infrysning och färdigställas på lördag. En svampsås är färdig och i ugnen gräddas nu bröd där degvätskan var paltavkok som varit djupfryst. En kvällmacka blir det, och i morgon fortsätter min städning och matlagning, och i morgonkväll anländer min storasyster med sambo och på lördag blir det fullt hus här.  Jag är lyckligt lottad med att ha en stor härlig familj som är roliga att umgås med.


2 kommentarer:

  1. Kan du skicka ner lite av din överskottsenergi?
    hälsar Monika

    SvaraRadera
  2. Hej det skulle jag gärna göra, och det är tur att man inte behöver diagnoseras i denna ålder då jag säkert har någon bokstavskombination som inte kan ta det lugn. Men du ska veta att jag har roligt i mitt kök och stök.

    Hälsningar Barbro

    SvaraRadera