torsdag 23 januari 2014

En bobinkväll..............................

Ikväll har jag bobinat upp det silkesgarn som jag vevade upp på plåtbobiner under julhelgen.
Och genast så börjar jag fundera på hur det skulle se ut med gardiner i droppdräll eller fantasibindning. Hur som helst så känner jag mig rik när jag ser konerna med det vackra blå silkesgarnet som får så fint fall när det förädlas till gardiner eller draperier. Här kommer en liten filmsnutt när jag bobinar upp garnet på koner med min fantastiska maskin.
Konerna är en bristvara för mig, men har tur att ha fått koner av Marianne ( mercedes på tradera) som jag köpt en del verkligt fint varpade varpflätor av.  Men fortfarande så har jag jättemycket bomull och silke på härvor som jag försöker få tid att bobina upp på koner, men sparar det jobbet till våren, då jag kan stå ute i solen och njuta då jag inte har några mattrasor kvar att klippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar