söndag 19 januari 2014

Helgen...........

I helgen har vi varit i den här stugan i fjällen, och med mig hade jag mina nyvävda trasmattor som jag knutit frans på.
I går blev vi bjudna på middag hos våra trevliga grannar som nu flyttat från Småland till Jämtland. vilket innebär att vi kan träffa dom oftare. Det har varit kallt, så nu finns inget öppet vatten framför stugan.
På hemvägen åkte vi förbi min systerson och tittade på de snöskotrar han hade till försäljning. Det är en av sönerna som behöver en då vi nu bara har en packpulka med oss när vi far ut. Sedan tog vi en omväg via Umeå där vi hämtade barnbarnet Hugo och tittade på dottern nya lägenhet.

Nu är vi hemma igen och katten Bin laden har kommit in för att äta. För min del så återstår det att fästa en del trådar på mattorna och jag har stor lust att väva samma matta i en annan färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar