onsdag 8 januari 2014

Oj vilken rolig väv....................

Jag har fått igång trasmattväven i min Öxabäck i källaren och jag har svårt att slita mig från den då det går så bra och väven är så rolig att väva. Första mattan blir i en ljust blå färg, och jag tänker på  hur fin den kan bli framför det blå mjölkskåpet vi har på logen.
Jag har kämpat hårt med alla snören och ska försöka komma på nåt sätt att underlätta trampuppknytningen, men nu när jag väver så tycker jag det var värt allt besvär, och funderar redan på att väva samma matta i någon annan färg. Vi har ikväll dragit på linnevarpen i min Bergå savonia som jag har på övervåningen, men frågan är hur mycket tid jag kommer att lägga på den, när mattan i källaren är så rolig att väva Tur att mattorna  går fort att väva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar