onsdag 1 januari 2014

Välkommen 2014...............

Ja nu är det nytt år igen, och vi firade in det nya året med kalkon, rotfruktsgratäng och ett gott vin. Som vanligt så orkade jag inte vara uppe tills midnatt så maken fick invänta det nya året ensam. Nu är det tyst här i stugan utom ljudet från perkolatorn som kokar vårt kaffe Jag har kommit i den åldern att.jag måste upp på morgonen och reka kroppen, men faktiskt så trivs jag med att stöka på i min ensamhet.

Jag ska erkänna att jag kan inte titulera mig festprisse då jag älskar sängen och låter maken sitta uppe själv. Nu inväntar jag ljuset som kommer så sakta och jag ser fram emot när solen orkar över fjälltopparna och lyser på stugan vår. För tänk så härligt det är att sitta i solen och klippa mattrasor eller stå ute och bobina garn.

Vad jag önskar mig av 2014? jo att livet fortsätter som tidigare. Jag har allt vad jag behöver och har bara en önskan, som är att få vara frisk under hela året. Och självklart så önskar jag alla nära och kära detsamma.

Några löften har jag inte gett då jag inte tror att dom kommer att infrias så jag fortsätter mitt enkla roliga liv som tidigare och önskar er alla ett gott år 2014.

2 kommentarer:

  1. Inte blev det nåt hallåande här heller. Jag tror att vi gick i säng vid elvatiden och då var jag såååå trött! Vaknade vid midnatt av raketsmällarna .., harry satte sig upp och funderade nog vad som var på gång ...?
    Nu frukost och sen jobb i eftermiddag.
    Jag hoppas verkligen att 2014 blir ett fint år för er och hela släkten.
    Kram från kusinen i söder.

    SvaraRadera
  2. Ett Gott nytt år önskar även jag er uppe i naturen. Ni skall ha riktigt sköna dagar med lagom temperatur och snötillgång. Kram

    SvaraRadera