onsdag 2 maj 2012

En blivande ryggsäck?

Jag har ett renskinn efter min mamma som har legat uppe i ladugården i ca 12 år och på knivkursen så pratade vi om att sy i skinn. Jag som inte tycker om att bära handväska skulle gärna vilja ha en egentillverkad ryggsäck. Sagt och gjort så ringde jag en kompis som jag vet har garvat och sytt ur renskin. Jag gjorde som hon sa att blötlägga skinnet, sedan tumla det med tennisbollar och sedan försökt mjukgöra det.
Jag har nog misslyckats och står inte ut med den starka skinnlukten i tvättstugan som ligger intill mitt vävrum i källaren där jag måste sitta och väva ut så fort som möjligt. Därför ska skinnet förpassas till Ladugården igen och jag tror att jag måste barkgarva det mer. Men idag ska jag börja med att gå upp i garaget och skrapa bort färgen på rutorna på skåpet som ska få sin tillfälliga plats i syrummet, där jag hoppas få superordning. Sedan gäller det att pinna på med korgflätningsväven som ska bli överkast i hem och stugor. Fast egentligen skulle jag vilja solva köksvävstolen som ska bli handdukar i sålldräll till lilla stugan vid Skulesjön.

1 kommentar: