fredag 4 maj 2012

I min och andras kreativa världar...................

Gårdagen var händelserik och rolig och jag fick insikt i en kreativ värld som jag inte ens kunde drömma om.
Hon kom hit och såg på en sådan här, den jag köpte före jul och som var förpackad att färdas ut till stugan på ön när havsisarna hade gått upp.
Jag var och tittade på hennes och det blev ett byte med en del mellanskillnad som bandvävstol och en del vävgarner. Men vilken trevlig och kreativ miljö jag fick se, då hon hade ett stort syrum med stora möjligheter att skapa.
Mitt eget lilla syrum bleknar i skuggan av hennes, men jag är så nöjd, och jag tror jag kommer att älska min nya vävstol som är Öxabäcks lilla med lodrät kontramarch och möjlighet att väva med 8-skaft och trampor. Vävstolen ligger utspridd i källaren och ska förpackas bättre för att endera förpassas ut till ön eller så får den inta platsen som köksvävstol istället för min lilla Bergå Rita som jag vävt så mycket i. Jag tror att den skulle ta mindre plats än den nuvarande här i köket, då vävpallen går att ställa in i vävstolen när den inte används.
Jag har så stor lust att plocka upp och sätta ihop min nya vävstol, men måste hejda mig då jag måste ägna mig år min korgflätningsväv i stora Glimåkran, då rummet skall tömmas för renovering.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar