onsdag 9 maj 2012

Nytt målningsprojekt!

Igår när jag var in till stan så fick jag tid över, och gick in ett loppis, där jag hittade en järnstång till min pådragsknekt (den jag drar på varp i vävstolen i fall min lagvigde skulle vägra). Jag fick inte köpa enbart stången som tillhörde en vädringsställning. Men ok, 30 spänn är väl inget att gråta för. Samtidigt så såg jag en brun ful tallrikshylla, och  när jag kom hem så såg jag framför mig en vitmålad tallrikshylla fylld med flytande blått,( tallrikar från Gefle), i lilla höststugan som ska bli mitt stora målningsprojekt denna sommar.

Nu har jag ringt och bokat hyllan och min stackars make får åka förbi och hämta hyllan. (Mot protest tror jag), men när den väl hänger på sin slutliga plats så brukar han tycka att det blir fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar