onsdag 30 maj 2012

Evighetsväven................

Jag trampar, skyttlar och dunkar på i korgflätningsväven som jag har i stora Glimåkran i källaren, men ser inget slut. Jag plockar bomspröt efter bomspröt från garnbommen men tycker inte att varpen minskar.
Tidoptimist så trodde jag mig hinna väva ut den förra veckan, men icke. Mina krav minskade och den här veckan skulle jag nog hinna väva ut den. Nu har halva veckan gått och i morgon på eftermiddag så ska jag vara barnvakt till yngsta barnbarnet. Sedan på fredag ska jag få mitt årliga dropp mot min benskörhet,och har en del andra ärenden som gör att det inte blir någon vävning. På fredag eftermiddag så styr vi Volvon norrut till fjällparadiset, så då händer det inget i vävstolen. Nästa vecka hoppas jag hinna pinna på i vävstolen men då har vi en helgdag mitt i veckan och då bör det bli städning i stugan på ön om nya dammsugaren anlänt.

Min tid vill inte riktigt räcka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar