lördag 5 maj 2012

Rivningshelg!

Idag har det rivits nästan klart av dottern som mågens utbyggnad i grannbyn, Alla var jätteduktiga, vuxna som barn och och vuxna rev, bar och kastade i olika kontainer och släpvagn.
De flesta rev, döttrarna målade och jag stod för matlagningen.
Och till sist så blev det grillmiddag med älgstek från bygden, friterad potatis från vår egen potatis, kantarellsås av egenplockade kantareller från skogen här ovanför. Sallad  och vin kom från annan plats, men gott var det, och så trevligt med den släktgemenskap vi har.
I morgon så fortsätter rivningen, men jag stannar hemma och åker eller går dit när vi ska äta middag tillsammans igen. och jag tänker på vilken stor och trevlig släkt jag har, och tror nog att jag har dragit en vinstlott här i livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar