tisdag 12 mars 2013

Äntligen färdigsydda!

Puh, nu är alla 16 kökshanddukarna färdiga och ska förpassas till tvättmaskinen för att bli mer användarvänliga.
Nu blir det inga fler kökshanddukar till det här huset utan dom här räcker nog till våra dödsdagar och mer därtill. Jag är mycket nöjd över dom då jag gjort dom större än vad som är vanligt. Anledning är att jag ofta gör egen pasta som behöver stora handdukar att torka pastan på. Dom ska även kunna täcka diskstället och brödämnen då vi bakar tunnbröd i någon bagarstuga.

Kökshanddukar är även på gång i fjällvävstolen, men dom ska färdigställas och stanna i stugan. Egentligen tycker jag väldigt mycket om att väva just handdukar och därför har det blivit några under mina väv-år.

2 kommentarer:

  1. Verkar som om du har haft en grymt produktiv dag. Dina handukar blir ju superfina. Vilken lyx med hemvävda extrastora, dessutom med fina hemvävda hankar. Något att njuta av i vardagen, tänker jag :-)

    SvaraRadera
  2. Tjena Nu är handdukarna tvättade och manglade och då träder lininslaget fint fram och jag känner mig väldigt nöjd och kökshanddukarna kommer att användas till vardag och fest.

    SvaraRadera