fredag 8 mars 2013

Vårkänslor......

Ute skiner solen från en klar himmel och senare idag så styr vi Volvon norrut till vårt fjällparadis. Jag försöker få ett städryck, men när jag ser det lindblomsgröna silkesgarnet ovanpå det gamla skåpet på övervåningen så får jag vårkänslor.
Tänk om jag hade tid att varpa och väva gardiner i fantasibindning eller någon droppdrällsvariation av garnet. Tyvärr så är alla vävstolar som är lämpade för ändamålet upptagna med andra vävprojekt, så den drömmen får jag skjuta på framtiden.

Men drömma och planera är tillåtet tycker jag.

3 kommentarer:

  1. that green is my absolute favorite color! cant wait to see what you make with it :)

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara ett mycket fint garn. Varför inte göra en sommarshal i droppdräll t ex. //MalinSj

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt garn som du kan vara lycklig att äga. Snart får vi säkert se något fint av det.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera