måndag 11 mars 2013

En sömnadsdag.....

Att väva är jättekul, men att sy är mindre roligt., men jag måste färdigställa det jag vävt och då är sömnaden ett måste. Det blev 16 stycken kökshanddukar och av dessa är 6 stycken färdigsydda.
Alltså återstår 10 stycken att färdigställa. I syrummet ligger även det som ska bli påslakan och i skåpet ligger gardiner som jag borde ha färdigställt för ca ett år sedan. Jag måste ta mig själv i kragen och göra färdigt det jag vävt, men jag är jättenöjd över handdukarna, särskilt de som jag slagit in handspunnet lin i, och sedan ska alla köpehandukar förpassas till matttrasornas himmelska rike där dom ska färgas och slås in i någon mattväv.

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det tråkigt att slutföra det man gjort, men det blir ju så bra när man äntligen fått det klart. Jag har massor av löpare, dukar, grytlappar och gardiner som väntat på det där sista länge......Linnea

    SvaraRadera
  2. Men... när du gör sådär vackra saker så måste de ju helt enkelt bli klara så att du får njuta av de vackra handdukarna med inslag av handspunnet lin dagligdags!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det är tråkigt att montera vävar, men när det är gjort blir man väldigt nöjd. Jag har en hel del att fålla nu och jag fållar allt för hand, för jag tycker att det ska vara det när det är handvävt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Du gör så otroligt många vackra saker!

    SvaraRadera