tisdag 26 mars 2013

Färdigklippta......

Nu har jag klippt alla mattrasor som jag hade med mig och förpackat dom i en papperskasse för vidare färd mot hemmet, när vi åker hem om ca 12 dagar. Vädret är fint här i motsats till vad väderleken förutspått.
I min pyssellåda finns nu ett överkast som jag vävt i korgflätningsväv och som jag nu virkar en uddspets runt om. I lådan finns även filttyg som jag vävt och slagit in kaningarn i och som ska sys band på mitten och på sidorna för sin slutliga placering till bastuns relaxrum, där det finns tre sycken färdiga, och det återstår bara att sy den här sista filten. Jag har mer filtväv hemma som jag planerar att sy likadana filtar till storbåten, som jag hoppas bli sjösatt i sommar. Jag måste varpa mer  av bandet till filtarna och därför ska jag be maken ta med en bandvävstol som jag ska väva ut för att ge plats för mer brickband till filtarna. En liten bandsked följde med och den har jag planer på att väva ut under tiden här uppe. Bandgrinden /sked med påbörjat band i har jag fått av någon som jag köpt garn av.
Det har kanske märkt att jag har svårt att sitta still och göra ingenting och är tacksam att jag inte ännu fått någon diagnos på någon bokstavskombination.

2 kommentarer:

  1. Vilken energi du har.
    Glad Påsk
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Den kommer nog, kära kusin ,-))

    Diagnosen.

    Och jag garanterar att du får sällskap av mig.
    (Ja, inte när det gäller energin på det viset .. men jag är energisk på andra sätt ,-)

    Glad Påsk till er alla!

    SvaraRadera