onsdag 13 mars 2013

Råttsäkert......

Igår kom maken hem med 2 stycken genomskinliga plastlådor som han köpt på Jula, och jag blev så glad, för nu kan jag fortsätta klippa mattrasor och förvara i lådorna som ska ställas upp i ladugården, bland andra plastlådor. Jag vill ju inte ha några råttbon bland mina trasor och då är plastlådorna med tätslutande lock en bra lösning.
Det är så skönt att sitta ute i solen och klippa mattrasor och snart stundar harmoniska stunder på en stol utanför huset där jag kan drömma och planera kommande mattprojekt. En sak är säker att så fort min Öxabäck i källaren blir ledig ska det vävas en somrig matta i dubbelväv, som ska få sin framtida plats i nyskitan på ön som skall färdigställas när isarna gått upp denna vår. Jag fick en liten varpfläta av en granne som passar bra för ändamålet.

Med lock så på så ser det ut så här. Ha Ha möss, här kommer in inte in!



1 kommentar:

  1. Jag vill ju inte va negativ,men, möss kan gnaga sönder plast oxå tyvärr....så gå o kolla hörnen en gång då o då.
    Men känner jag dig rätt- som det verkar här på bloggen- så får dom inte ligga där så länge- mattrasorna;).
    Nästa vecka sitter dom nog i vävstolen....för uppe hos dig finns väl inte natten ...jag har aldrig sett maken till flitig kvinna :).
    Det är mycket roligt att läsa din blogg o se allt fint du gör. Tack för det.
    Kram Monika.

    SvaraRadera