torsdag 11 april 2013

En mattrasklippningskorg........

Jag fick en korg med tillsammans med mattrasorna och den passar bra att använda när jag sitter och klipper mattrasor. Och så ser en korg betydligt trevligare ut än en plastbalja som jag använde tidgare.
Det känns skönt att sitta i solen och klippa mattrasor efter mitt strul med studentportalen, då jag av oförklarlig anledning blivit avstängd från att använda den. Jag har varit på jättedåligt humör då anledningen skulle vara att jag måste registrera in mig på denna termin, vilket jag inte kan göra så länge som jag är avstängd. Dottern som läser samma kurs kommer in utan att ha registrerats sig. Nu måste jag skriva en försäkran och skicka ner innan dom öppnar portalen igen. Men jag har skrivit några fristående inlägg som dottern ska lägga in och då får vi säkert veta om det är fler som är utslängda som jag. Idag när halva terminen hade gått fick vi ett meddelande att vi måste registrera oss. Vi är bara 6 stycken aktiva på inläggslistan fastän vi är flerdubbelt många som står på deltagarlistan. och kanske har dom strul också. Vi, dottern och jag pratade om utvärderingen som inte kommer att bli rolig då vi fått fel litteraturlista och läst fel böcker, blivit utslängda från portalen och fått samma information som dom som inte läser på distans, som att lämna in efter dagens slut, vilken dag? juldagen, lördagen eller vadå. På distans är det datum som gäller.

Men i morgon blir det varken plugg, vävning eller någon möbelmålning för då åker jag och några av mina vävkompisar till trädgårdsmässan i Stockholm där vi ska inspireras och få nya idéer till våra trädgårdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar