torsdag 18 april 2013

Nya målningsprojekt......

Idag när det regnar ute har jag fått ett litet städryck, och då är det viktigt att ta vara på anfallet, då städning inte tillhör mina roligaste intressen. Roligare är det att skapa eller återvinna något som kan bli något bra av. Idag har jag målat skåpet som jag planerat länge, men inte gjort då jag inte vet var jag skulle placera vävpärmar och handarbetsböcker. Nu då jag fick en hylla så passar det bra att renovera den gamla som idag har fått första varvet grundmålning.
En liten bokvagga gick samma öde till mötes och andra målningsvarvet skulle jag vilja måla på i morgon, men fick slut på grundfärg och jag hoppas kära maken hinner köpa färg på vägen hem. Han måste jobba över och jag hoppas innerligt att han kan köpa färgen innan affären stänger.
Maken är i traktortankar och i morgon ska han köra upp till Luleå för att titta på en maskin, och efter eventuellt köp så lär jag inte kunna använda garaget som målningslokal på ett tag. Han har sagt att han ska köpa en traktor för varje skåp eller vävstol jag drar hem, men då ligger han efter och lär aldrig komma i kapp då han bara har fyra nu och planerar en femte traktor. Skämt åsido, han min lagvigde hjälper mig att hämta och bära skåp och vävstolar så han är ganska tålig vid det här laget. Många av våra skåp kommer härifrån då min svärfar var klok nog att spara dom som fanns på logen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar