onsdag 10 april 2013

Sparsamhet är en dygd.....

Jag har sorterat bland de mattrasor som jag fick igår, och tänker på den sparsamma person som klippt mattrasorna. I en av lådorna fann jag det här nystanet.
Nystanet är klippta strumpor eller strumpbyxor, ett plagg som de flesta av oss kvinnor, burit när vi klätt oss i kjol eller klänning under den  kallare årstiden.
Jag själv skulle aldrig ens komma på iden att klippa upp gamla uttjänta strumpor eller strumpbyxor, och kanske beror på att jag är född i en tid då vi inte behövde återvinna allt, men kan inte låta bli att skänka den okända personen en hederstanke som tog så väl tillvara allt och minskade vårt sopberg och på detta sätt gjort sin insats att bevara en bättre värld till våra efterlevande.

2 kommentarer:

  1. hallo, ich habe aus vielen kleinen blauen und weißen und bunten Kindersocken kleine Sets gewebt...ganz dünn geschnitten...sehr praktisch und schön. natürlich gewaschene Socken..

    .gruß wiebke

    SvaraRadera
  2. my mother has a rag rug out of all different colors of panty hose as the weft. it is very pretty. panty hose is very stretchy so it does not do well woven in a weft mixed with cotton or non stretchy fiber. love the shelves!

    SvaraRadera