måndag 16 december 2013

Att försöka få julkänslan att infinna sig................

Jag försöker få den rätta julkänslan att infinna sig men lyckas inte särskilt väl. Idag har jag gjort tre julgrupper som ska pryda vår fjällstuga där vi som vanligt ska fira vår jul. Den här är till för barnen och fantasifulla vuxna med både uggla och svampar.
Den här är blommor i bara vitt, en vit Amaryllis, en vit Julstjärna och en vit Hyacint.
Och sedan en vanlig grupp med både röd Amaryllis, röd Julstjärna, vit hyacint och en grön växt.
I lilla tomtens korg så planterade jag två av fjolårets Amaryllisar och hoppas dom tar sig och blommar.
Sedan har jag köpt en ny julskiva som vi ska spela hela vägen upp till fjälls. Och även om julkänslan ännu inte infunnit sig så borde den göra det under den 37 mil långa färden upp till fjällstugan.
En lugn och stillsam jul vill jag ha utan överdådighet, men som vanligt så försöker vi i den här släkten att göda ihjäl varandra och säkerligen så kommer vi att ha gäster och även åka iväg och äta hos våra släktingar. Men det är ju så trevligt att träffas i den del av Sverige som vi är uppväxt i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar