söndag 29 december 2013

I matförädlingarnas hus..................

Ja så känns det när jag försöker göra något nytt av julens rester. Den rökta laxen har tillsammans med kokt potatis och västerbottensost blivit en laxlåda som vi ska äta till lunch.
Den sista delen av skinkan blev tillsammans med kantarellsås och lök en skinkpastasås, så nu finns det mera plats i kylskåpet även fast det finns det finns en skinka till att griljera.
Det känns skönt att ha både lunch och middag klar så jag kan tillbringa det mesta utav dagen ute i relaxrummet och bobina garn och väva band eller sitta inne och solva väven som vi drog på här om dagen.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härlig blogg Du har, man blir inspirerad att både att väva och göra nya "matkreationer" av den goda men lite långlivade julmaten!
    Leksandsvävare

    SvaraRadera
  2. Tack tack, det gläder mig att du tycker om min blogg och mitt enkla roliga liv.

    God fortsättning på helgerna

    SvaraRadera