onsdag 11 december 2013

Idag....

Idag har jag delvis slitit mig från vävstolarna och dragit på mig målarstassen i stället. Fönsterinfordringen i Salen är färdigmålad, likaväl mitt lilla loppisfynd och hyllan från tvättstugan.
Lådan som maken tyckte var skrot är målad och jag har inte bestämt om jag ska kurbitsmåla den eller förgylla den med decupage. Sin slutliga plats ska lådan få i lilla stugan vid skulesjön där den ska få hjul och bli tidningslåda som jag kan sparka undan då jag ska städa.
Fyra av lådorna som jag köpte på Jula är färdigmålade och ska få torka ordentligt, då jag målar med min egenblandade färg.
Kvar att grundmåla är dom här sex lådorna som ska bli vita även dom.
Sedan så är det vävning som gäller, då jag vävt färdig den blå gåsögonmattan och är lite i valet och kvalet vad jag ska slå in i den sista mattan av varpen. En matta till kan jag väva i dubbelbindningen på övervåningen, och nu när solen skiner får jag lite vårkänslor, så antagligen så blir båda mattorna färgglada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar