måndag 9 december 2013

Inte lika smärtsamt längre...................

Ikväll har jag suttit i min Öxabäck och vävt på en matta i gåsögon där jag slår in trasor av mitt egenhändigt vävda påslakan tillsammans med en trasa ett av batikfärgat gammalt lakan och känner faktiskt en liten glädje att lakanet får leva vidare i en matta som jag är ganska nöjd med.
Jag tycker om färgskiftningarna som gör mattan mera levande, men ger upp för ikväll då jag måste vara skärpt för att trampa och skyttla rätt.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin återanvändning, tycker jag! Det är vackert med vit varp och dessa mjukt blå trasor. Påminner om den här, som jag tycker är så fin: http://www.pinterest.com/pin/339107046912614836/ Blir inspirerad och sparar intrycket av din fina matta.

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar och nu känner jag att jag gjorde rätt att klippa upp lakanet till trasor istället för att försöka laga det, Jag ska satsa på att väva nya lakan sedan jag kommit ur min mattperiod.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. En fantastiskt vacker matta du väver.

    SvaraRadera