måndag 23 december 2013

Min julsallad..................

Nu är den färdig, min julsallad som är ett måste på mitt julbord. Salladen har uppkommit ur något som man kallar "nöden är uppfinnigarnas moder"
Salladen består av vitkål, gurka (färsk, inlagd eller bådadelarna), hasselnötskärnor eller sötmandel, något sött som apelsiner i bitar eller konserverad frukt som till exempel ananas. Russin eller hackade fikon. Sedan kokar jag upp lite vatten olja och vinäger, har jag kvar något fruktspad så åker det med i blandningen som hälls över de övriga ingredienserna i skålen och sedan har ni mellansysterns julsallad som bara blir godare om den får stå någon  dag.

Smaklig måltid ni som vågar prova!


2 kommentarer:

  1. Låter smarrigt, det vågar jag absolut prova.
    Goda julhälsningar till dig o de dina.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Mums!
    Det låter jättegott.
    Jag önskar
    God Jul och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera