onsdag 22 augusti 2012

Äntligen..................

Äntligen är dom svarta vinbären plockade och ligger i sina förpackningar i frysen tills dess jag tar fram dom och gör svartvinbärsjouce av alltihopa. Jag gör det enkelt och kör de upptinade bären i passertillsatsen på assistenten. Sedan är det bara att blanda i önskad mängd socker och frysa in i små förpackningar för att blandas ut med vatten när den goda drycken ska förtäras.
De röda vinbären tar jag inte hand om utan dottern får plocka dom och koka saft av dom. När jag plockat och fryst in bären, och maken packat släpvagnen så föreslog jag att vi skulle fara till lilla höststugan och se om vi hittade några kantareller att ha på en kvällsmacka.
Vi hittade några som vi stekte och det smakade ljuvligt och nu tänker jag ta mig tid att sätta mig i köksvävstolen och slå in några inslag i handduksväven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar