söndag 19 augusti 2012

Hemmavid.......................

Vi är hemma och efter middagen så tog jag mig en tur upp till garaget för att kontrollera förra veckans målningprojekt och blev glad. Dörren som ska ingå i det romantiska sovrummet är färdig. Lite mjuk i färgen, men hanterbar och kan förflyttas till lilla höststugan där den ska få sin slutliga plats och bli sänggavel.
Hyllorna som ska till våtrummet uppe i bastubyggnaden i vårt fjällparadis är färdigmålade.
Klaffskåpet med alla lådor är färdig för ännu ett målningsvarv. Jag har fortfarande inte bestämt vilken den slutliga färgen ska bli, men det lutar åt någon ljusbrun färg, beroende i vilken stuga eller hemmet skåpets slutliga plats ska bli. Alla lådor är färdigmålade inuti så nu är det bara lådfronterna som ska målas på några varv till. Jag är så glad över klaffskåpet, och jag hoppas på att Helge Kristofferson  ler i sin himmel när han ser sitt skåp få nytt liv och undsluppit lågorna rov.
Det är så roligt att göra något bra av det som i andras ögon inte har något värde, men nästa vecka ska ägnas åt sonens inskolning på hans dagliga verksamhet, bärplockning och vävning. Lite målning kommer det säkert att bli då jag har kurbitsmålningen på linneskåpets dörrar på gång och klaffskåpet borde målas vitt en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar