måndag 6 augusti 2012

Kul, kul...............

Oj va kul det är med kurbitsmålning eller rosenmålning som det även kallas. Första målningsvarvet är gjort och jag tycker att det blev väl färgglatt. men minst 2 varv återstår och då brukar färgerna mildras en aning.
Jag har målat sedan klockan 09:00 tills nu klockan 21:00 med undantag för lunch och middag, och det känns i kroppen, men jag är nöjd, mycket nöjd och i morgon tror jag det ska bli blåbärsplockning på förmiddagen och sedan kan jag måla andra varvet på skåpet uppe i garaget på eftermiddagen, och går det som planerat så gör jag slutmålningen på skåpet innan vi åker ut till stugan i helgen.

Det känns riktigt roligt att renovera skåp som ingen vill ha. Änglabyrån som jag har i lillstugan och som jag fick av min förra chefs dotter för några år sedan, är ett exempel på en gratis spegelbyrå som blev så fin, så fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar