söndag 26 augusti 2012

Helgen som gått.................

Jag sitter här på nåder med makens laptop när inte min egen fungerar, och jag känner att det är nästan ett katastrofliknande tillstånd jag befinner mig i. Hur som helst så har vi kommit hem efter en härlig helg i vårt fjällparadis. Vi åkte upp på torsdagskvällen och på fredag så bakade jag ett hårt bröd efter ett recept jag fått av min syster. Som tidigare nämnts så provsmakade jag och tappade en plomb som jag måste åtgärda så fort som möjligt.
Maken har påbörjat bygget av pumphuset, som jag tycker ser lite konstigt ut, men det stör inte vår utsikt över sjön.
På lördagskvällen åt vi surströmming med våra trevliga fjällgrannar där vi skrattade oss igenom kvällen. Det var hur trevligt som helst, och jag må säga att vi har tur som fått så sociala och trevliga grannar både i sommar och fjällparadis. Nu är vi hemma och maken har monterat hyllan som jag köpte på Jysk förra veckan.
Den ska placeras i badrummet i lilla höststugan som jag vill ägna många timmar till. Nu är det handdukarna som finns i ett tidigare inlägg som ska vävas färdiga denna vecka, sys och placeras i korgarna som tillhör den lilla vita hurtsen. Sedan väntar gardiner, sänghimmel och sängkappa till en ny säng på 140 cm. Jag har begärt pris och med en tagelmadrass som går loss på ca 13000:-. Vi får se om jag lyckas få ihop riksdalerna till sängen då jag redan under sommaren varit ute och rest till Canada och köpt en ny vacker uteskita till vårt sommarparadis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar