torsdag 23 augusti 2012

O tack, tack ock åter tack....................

Jag är lättad och glad, för än en gång låter min A-kassa mig studera samtidigt som jag uppbär arbetslöshetsersättning.
Det ger mig hopp om en rolig höst i mitt arbetslösa tillstånd då jag både kan plugga, väva och måla gamla möbler. Jag är med i akademikernas A-kassa, och tilläggas bör att jag mycket hellre skulle vilja jobba än att vara arbetslös, då ett arbete ger mycket mer än bara en lön, men har jag något roligt att ägna mig åt så blir det inte så tråkigt här hemma i min ensamhet. Det är vuxenpedagogik som jag ska läsa på distans via Linköpings universitet. Extra kul är att min dotter som jobbar, forskar och studerar, ska läsa samma kurs, och det är alltid roligt att ha någon att bolla den nya kunskapen mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar